torsdag 29 april 2010

Möten en solig vårdag



Gårdagen. En dag full av möten. Schema från morgon till kväll, men trots att jag lämnade lägenheten 06:00 på morgonen och inte var hemma igen förrän 21:30 på kvällen var jag ändå inte helt slut. Visst var det skönt att komma hem och få sätta sig och andas ut en stund men dagen hade varit full av trevliga möten och en massa roliga grejer så det gjorde licksom inget att den blev så lång. För visst är det väl så att vi orkar mycket mer om vi ägnar oss åt sånt som är roligt och som fyller på vår energibank!? För mig funkar det så iaf, däremot kan jag bli helt slut av att endast ha ett enda möte inbokat en dag om det är ett möte jag verkligen inte är i behov av eller sett fram emot... Energitjyvar...

Tanken slog mig idag; SLUTA känn så förbannat mycket dåligt samvete över saker och ting som du ändå inte får ut något positivt av!! Jag är expert på att ta på mig andras bekymmer/tankar/känslor och göra dem till mina och så får jag dåligt samvete då jag inte orkar göra något åt dem. Men de är ju inte ens mina!? Och idag slog tanken mig att jag faktiskt inte behöver ta på mig sådana känslor. Varför tänker man inte på sånt tidigare och varför lyssnar man inte på när folk runtomkring säger att man ska sluta bry sig?

Haha, idag var dagen då jag äntligen insåg att det verkligen inte är mitt ansvar. Skönt!

Nu har jag bakat en paj eftersom jag gör min sista praktikdag imorgon. Ska fira detta med att titta på film och käka glass med chokladsås och kolaströssel, MUMS!

Jag önskar er ett härligt veckoslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar