måndag 5 april 2010

För kärleks skull...



...trycker du min hand en extra gång. Viskar i mitt öra att jag är värdefull, inte bara för dig utan även för andra. Du ser i mina ögon att du är viktig för mig.

När du mår dåligt väntar du på mig. Du känner det på dig när jag är på väg. Jag ser i dina ögon att du vet att jag kommer.

Varje gång berättar du något nytt för mig. Något jag inte visste men som jag för alltid kommer att bära med mig. Alla gånger trycker du min hand lite extra...

Varje kväll då jag var bortrest läste du "Gud som haver barnen kär".

Gud som haver barnen kär,
se till mig som liten är.
Vart jag mig i världen vänder
står min lycka i Guds händer.
Lyckan kommer, lyckan går,
du förbliver Fader vår.

Tänk vilken tur jag har som alltid haft och fortfarande har dig i mitt liv morfar!

~~Jag är övertygad om att du för alltid kommer att finnas med mig~~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar