onsdag 7 april 2010

Godis-strejk!



Nu får det vara nog! Det känns som om jag lyckats utveckla nån form av sockerberoende denna påsk... Vi har haft en massa påskägg hemma så det har ju funnits godis varje dag, men min mage och kropp är inte alls van vid allt socker. Därför inleder jag idag min lilla sockerstrejk! Jag var så otroligt sugen på frukt när jag kom hem så jag åkte direkt ner till affären och köpte på mig en hel del. Brukar i vanliga fall vara väldigt bra på att äta frukt om dagarna så nu ska jag försöka ställa om kroppen igen till att bli sugen på frukt istället för något sött.

Det värsta med att ha godis hemma är ju att det inte går att sluta äta! Hur illa man än mår så går det ner en bit till... Usch! Nej nu tar jag melon istället.

Har ni klarat påsken utan sockerchockar?

1 kommentar: