måndag 1 mars 2010

Vinter vinter vinter...

Efter att för andra gången inom en två veckors period ha vaknat upp med en ond hals valde jag att gå en promenad istället för att åka på friskis ikväll. Jag hade varit på högskolan på förmiddagen och skulle ner på stan för att låna en film efteråt. Allt som allt blev det en 45minuters promenad. Kände mig riktigt stolt när jag valde att knata på i snöovädret istället för att hoppa på bussen.
Jag tycker det är svårt att veta när man kan träna och inte vid förkylning. Har hört att man ska vara lite försiktig vid halsont och vid feber tror jag det var.

Nu sitter jag i alla fall inne i värmen och kan studera vädret inifrån istället. Småfåglarna är också intressanta att titta på. Denna lilla filur hade vi nyss på besök


Det ser ut som om den vaktar maten


Här tar den en paus i ätandet och sätter sig för att dagdrömma en stund innan det återigen är dags...





Nu ska jag läsa lite. Det är skönt när kurslitteraturen är skönlitterär och man får läsa böcker som Lasermannen och En komikers uppväxt!

1 kommentar:

  1. Ta det lungt om du inte känner dig helt kry!

    Vilka härliga bilder på pippin! :)

    /Lillsnörpa

    SvaraRadera