måndag 15 mars 2010

Sen kväll...



Sitter och funderar på lite allt möjligt. På att livet är vackert till exempel. Ett mysterium. En väg kantad av broar, bäckar, stenar och hus. Människor.
Vackert men skrämmande.

Var tar vi vägen? Var är vi när vi är här?

En stund i vila. En stund för mig själv. Melodin sprider sig som en lugnande känsla i kroppen. Vi gör så mycket vackert, tänker ni på det då och då? Tänker ni på att livet är vackert? För det blir vackert om du bara vågar titta! Våga söka ögonkontakt och le.

Huvudet spränger av huvudvärk men ändå kan jag inte låta bli att tänka en massa. Hade jag varit densamma om jag varit någon annanstans?

När du ser på mig med dina varma ögon känner jag mig hel. När du inte längre ser mig försvinner jag sakta.

Det är många tankar som kommer till mig när jag tar mig tid att fundera.

Jag förstår det inte riktigt. Kan inte förklara varifrån känslan kommer, men den finns där och den gör mig lycklig!

Jag önskar att Du ska må bra!

1 kommentar:

  1. Fina, djupa tankar.
    Och visst är LIVET vackert.
    En gåva.

    Kram från Eva

    SvaraRadera