söndag 7 mars 2010

Mysig helg!



Detta har varit en mysig och avslappnande helg! Den började redan i fredags då jag var ledig. Jag bestämde mig för att gå upp i tid och baka två vetedegskransar. En var med grön mandelmassa och den andra med vanilj, kanel och kardemumma. Mycket goda blev de! Vi tog sedan en promenad hem till min mormor och morfar och fikade tillsammans med dem.



De gillade också bullen.

I lördags tog vi sovmorgon, därefter begav vi oss faktiskt till skolan(!). På en lördag tänker ni?! Ja, faktiskt. Vi hade inget annat för oss och dessutom är högskolebiblioteket ett ljuvligt ställe att vara på på lördagar! Det är näst intill folktomt, tyst och lediga platser överallt. Alla böcker och referensex. är lediga. Det har bara öppet mellan 10-14 och vi kom dit vid 12 och åkte vid 14. Därefter tog vi oss ner på stan i det vackra vintervädret.

Idag har vi tittat på vasaloppet och därefter begav vi oss själva ut i spåret. Vädret var om något mulet helt perfekt! Det var nollgradigt så vi behövde inte frysa.

Nu sitter jag och lyssnar på Salem Al Fakirs låt Astronaut. Sämre kan man ju ha det! Ikväll blir det mys framför Tv´n med lite glass och godis som är kvar sen igår. Inatt är det ju faktiskt Oscarsgalan! Sitter ni uppe?

3 kommentarer:

  1. Du är go du!

    Hoppas du får en riktigt skön kväll med Oscarsgala och allt.
    Vi får väl leta fram stassen då:-)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Å, så gott det doftar av hembakat här då ~~~

    Kram från Eva

    SvaraRadera
  3. Oj, vad du frestas idag! Vad fina de såg ut.

    Så snällt att tänka på mormor och morfar, de blev väl glada!

    Kram från mig ♥

    SvaraRadera