lördag 1 januari 2011

Tillbakablick

Jag är en människa som gärna ser framåt men idag tänker jag faktiskt börja det nya året med att blicka bakåt på det gångna året. En hel del häftiga upplevelser fick jag vara med om. Bland annat åkte jag och mamma till Dalhalla och såg Carola sjunga Elvis och Barbara, min första tripp till Dalhalla!



Häftig vy över detta fantastiska ställe!


Carola glittrade som vanligt och bjöd på en fantastisk show! Extra trevligt denna kväll var att det var en tropisk natt, temperaturen höll sig på ovanligt varma grader hela natten lång, skööönt!

Vi har också varit till Gotland i sommar, det är ju numera tradition för oss att åka dit.



Vi hade en fantastiskt fin vecka tillsammans jag och älsklingen trots att vädret inte ville vara med oss riktigt alla dagar.

Den häftigaste upplevelsen att minnas från 2010 måste ju ändå vara resan till USA:


Vi åkte, tillsammans med ett annat par, till San Francisco. Där hyrde vi en bil och körde sedan upp längs med kusten.


Vi fick se många häftiga platser som bland annat Golden Gate-bron och Alcatraz!



Vi körde till stora Redwood-reservat. Titta på bilden nedan och observera att jag står I en rotvälta. Träden var med andra ord ENORMA!


Vi fick också se björn på väldigt nära håll! Det var enligt mig hur häftigt som helst! Dessa björnar är alltså vilda, men de håller sig i närheten av turisterna och maten.



Vi åkte till Yosemite-nationalpark och fick se denna häftiga miljö:


Här åker vi på highway one på väg tillbaka till San Francisco. Ganska häftig väg precis vid kusten. Läskiga kurvor med dalande stup precis vid väggrenen.


Vi var också på en riktigt Baseboll match när vi ändå var i USA, mycket snygg arena!


På vägen tillbaka till Sverige mellanlandade vi i New York, vi åkte in till staden och såg det vi hann på ca. 4 timmar.


Ja vad ska man säga, detta år har som sagt bjudit på en hel del. Nu väntar ett nytt år med nya äventyr. Jag är inte längre student, nu är jag utbildad förskollärare. Jag ska börja arbeta och äntligen få möjlighet att tjäna lite pengar.

Jag känner på mig att detta kommer att bli ett bra år!

Välkommen år 2011!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar