söndag 2 januari 2011

Rensning

Ett nytt år kräver en utrensning av det gamla! Det kan handla om dåliga vanor, gamla orealistiska mål eller bara en massa gammalt bråte som gömmer sig i lådor, på hyllor eller kanske i garderoben. Dåliga vanor har jag nog inga. Haha, eller? Inga jag har funderat över i alla fall. Orealistiska mål vill jag inte heller påstå att jag har, mitt första mål just nu är att göra så gott jag kan på det nya jobbet och inte ha för höga krav på mig själv, det känns realistiskt! Rensa ut gammal bråte däremot är något jag gör varje år, eller egentligen inför alla starter och avslutningar på till exempel årstider, terminer, år eller liknande. Detta har jag alltså ägnat dagen åt. Jag har slängt en hel massa gamla skolpapper och anteckningsblock som bara legat och skräpat. Dessutom har jag gått igenom flera lådor som bara samlat på sig en massa skrot med åren. Rensningen har resulterat i ett välstädat skrivbord med tillhörande lådor, men den har också fått mig att inse att jag måste skapa något slags system för förvaringen av alla mina pysselgrejor. Får ta tag i det nu i veckan. Är ju ledig en vecka till, skönt!

Ha det gott allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar