måndag 1 november 2010

I väntan på bättre tider...

...kan vi ju passa på att se oss omkring för att uppskatta allt vi faktiskt har. Vi kan glädjas åt alla fina vänner som betyder något och helt strunta i alla andra. För vad har dom att göra i ditt liv, alla de där andra som egentligen inte hör dit? Vi kan kan tala om för någon hur mycket vi tycker om dem och glädjas åt det vi i en sådan stund får tillbaka. Det kan handla om en blick eller några fina ord, vad det än blir så kommer du känna värme i hjärtat. Vi kan titta ut genom fönstret och konstatera att vi återigen har fått vara med en stund på denna märkliga plats som kallas jorden. Fått vara med om fler spännande situationer och möten, stunder du aldrig mer kommer att kunna återuppleva. Varje minut är ett äventyr i sig. Ett äventyr i ditt liv som du måste lära dig att uppskatta.



I väntan på bättre tider kan vi passa på att leva i nuet och ta vara på alla stunder vi får!

2 kommentarer:

  1. Så sant.
    Fint skrivet kolka du!

    SvaraRadera
  2. Jag vill bara läsa mer.....dina tankar rinner genom kroppen in i själen blir till värme som jag sparar. Det känns så äkta det du skriver....Jag menar verkligen det jag säger ta till vara denna fina gåva du fått jag tror på att det du skriver och känslan av att läsa mer är väl ett tecken på att du har lyckats förmedla något som jag tror fler än jag skulle uppskatta...KRAM till dej du fina vad glad jag är som får vara en liiiiten del i ditt liv.

    SvaraRadera