torsdag 11 november 2010

Glöggutlåtande - Chili Choklad

På begäran ska jag här ge ett glöggutlåtande då vi provsmakade en ny glögg häromdagen. Dufvenkrooks glögg Chili Choklad var vad som avnjöts. Jag måste säga att chokladsmaken gick igenom en hel del, dock kände jag inte av någon chili. Det smakade glögg men med en annorlunda eftersmak (antar att det var chokladen). Det blev ingen dunderfavorit men den får ändå en trea av fem möjliga glöggkoppar! Fin flaska och trevlig kombination med Chili Choklad. Den är värd att provsmakas.

Nästa gång ska vi prova äpple kanel!

(Tyvärr har jag fortfarande inte fått hem min kamera så jag kan tyvärr inte bjussa på någon bild...)

1 kommentar:

  1. Nej, jag tror jag är konservativ i denna fråga: jag vill att glögg ska vara utan andra tillsatser och smak än de vanliga som den haft i alla tiders.

    SvaraRadera