söndag 14 november 2010

Fars dag nr. 2

Idag har vi då visat den andra pappan vår uppskattning! Vi bjöd på grekisk mat på restaurang. Mycket trevligt med lite familjemiddag. Synd bara att lillebror är så långt hemifrån att han inte kunde vara med. Men snart ses vi igen!



Nu sitter jag och myser i soffan och tar vara på det sista av denna söndag. Imorgon är det skola. Tänk, snart är jag färdig med min utbildning, snart är jag utbildad förskollärare. Det känns häftigt! Tidigare har jag inte känt mig redo, inte känt att jag räcker till men nu börjar jag faktiskt känna mig beredd. Nu vill jag ut "på riktigt". För visst har jag jobbat (vikat) fem år inom förskolan, men det blir något annat att vara utbildad förskollärare. Jag kommer få mer att säga till om. Helt plötsligt Får jag tycka och tänka och påverka verksamheten på ett annat sätt än jag tidigare kunnat. Tyckt saker har jag alltid gjort men nu kan jag börja försöka förändra dem också!

Hoppas ni alla haft en bra helg!

1 kommentar:

  1. Vad spännande att få komma ut och arbeta på "riktigt".

    Jag har ju arbetat i förskoleklass många år nu men tidigare var det förskola som gällde.

    Utbildade mig i Gävle...

    SvaraRadera