torsdag 13 maj 2010

Kroppsidealet


Lånad bild. Före och efter. Typ.

Allvarligt talat!? Vad är det för j*vla kroppsideal vi strävar efter idag? Jag kikar runt på sidor där man kan läsa en massa kändisskvaller och överallt möts jag av dessa benrangel som ser sååååå lyckliga och välmående ut.... NOT!


Lånad bild.

Vad är det vi tycker är snyggt med detta?

Visst, jag tänker till viss del på vad jag äter, men då menar jag att jag är noga med att alltid äta en bra grötfrukost, lunch och middag och försöka hålla godisätandet till helgerna. Jag tycker att det är viktigt att man rör på sig och motionerar, för sin egen skull. Men jag fattar inte hur vi kan vilja svälta oss själva till det knappt finns något kvar?! För det är ju precis så det är idag. Alla unga tjejers högsta dröm är att ha en kropp som hollywoodstjärnorna...

Nej. Tummen upp för att vara hälsosam, äta ordentligt och röra på sig men en gigantisk tumme Ner för dessa smala benrangel som skulle kunna vara så vackra.

Ha en härlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar