tisdag 11 maj 2010

"Det tar vi sen"

Tänk va ofta vi säger så det tar vi sen eller det får vi ta och göra någon gång. Ofta kläcker vi ur oss dessa kommentarer då vi är mitt upp i något annat. Varför inte bara vara där vi är och nöja oss med det? Måste vi hela tiden ligga steget före och redan börja fundera på vad vi kan göra sen, en annan gång? Jag vet att man ofta säger detta för att slippa undan att göra det just då men någonstans ifrån kommer ju idén, och den personen som kläcker idén är ju redan långt fram i planeringen.

Kan man inte bara nöja sig med det som är för stunden och vara i det, här och nu? Nu behöver det ju absolut inte vara något negativt att vi fantiserar en bit fram och har visioner om framtiden, men ibland känns det som om vi är för dåliga på att befinna oss i stunden som är, och som aldrig kommer igen.

Själv ligger jag i soffan och snorar... Har åkt på någon slags förkylning med tillhörande feber. Men va tusan, nu tänker jag ta vara på den stunden och faktiskt bara ligga här och vara snorig och pyssla om mig själv. Rätt mysigt faktiskt. Har sjukanmält mig inför morgondagen också så det blir en till dag i soffan för återhämtning. Jag som "peppar peppar" aldrig är sjuk, tycker att det är lite mysigt att bara få vara lite hängig en liten stund och släppa allt annat. Men sen får det gärna gå över på två dagar, det räcker gott och väl för att jag ska tycka att jag har vilat upp mig tillräckligt.



Så, nu tackar jag för mig och önskar er alla en trevlig tisdagskväll!

2 kommentarer:

  1. Men din stackare, det är väl kanske barnen som smittat dej. Hoppas verkligen att du blir bättre snart. Visst är det skönt att få ligga på soffan och bara känna att det är helt ok och skippa lite måsten.....Visst var det roligt med min vinst jag är skitnöjd......ha ha STOR KRYA PÅ DEJ KRAAAAAAM!!!!

    SvaraRadera
  2. Att fånga nuet...kan vara så komplicerat av någon anledning, som egentligen inte finns...visst är det så.

    Hoppas du kryar på dig snart igen, och det känns ändå gott att höra att du tar tillvara vilopausen.

    Kram

    SvaraRadera