måndag 3 maj 2010

Härliga skola!

Ja idag var jag tillbaka i skolan! Jag hade faktiskt längtat lite kände jag när jag satt där på seminariet. Det är en skön känsla över hela det här studentlivet. Gå till skolan någon dag i veckan, träffa folk, lyssna på något intressant, få tid att diskutera det, läsa (förhoppningsvis) intressanta böcker och skriva om dem. Dessutom har du hemstudier (läs är ledig) flera dagar i veckan... Hur fantastiskt är inte det?

Trots det längtar man ju lite efter att få börja jobba och dra in lite pengar. Men pengar är ju ändå inte allt här i livet. Jag är övertygad om att jag kommer längta tillbaka till skolan nästa vår då jag kommer vara klar förskollärare och kan börja jobba "på riktigt". Jag kommer sakna atmosfären och känslan av att kunna lägga upp tiden och dagarna lite som man vill. Jag är nog inte riktigt gjord för det här svenssonlivet, att kliva upp och åka till jobbet och jobba hela dagarna för att sedan falla utmattad ner i soffan på fredagkvällarna... Kan man inte få jobba bara ibland, lite när man har lust?

Som imorgon till exempel, det är en jättebra dag att jobba på. Jag ska få vika på en förskola som ligger granne med oss nästan. Har aldrig varit där så det ska bli riktigt spännande! Känner att jag behöver få se lite olika förskolor nu när det börjar lida mot slutet av min utbildning. Jag vill veta vad som finns när man väl är färdig.

Kram och godnatt på er kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar