onsdag 8 december 2010

Datorkrasch och anställningsintervju

Ja så har mina senaste dagar sett ut. Datorn valde helt plötsligt att lägga av, eller inte datorn egentligen men skärmen. Den var bara svart. Svart som natten... Lyckligtvis var det inget fel på hårddisken så allt som är "mitt" finns fortfarande kvar, alla bilder, all musik och alla skrivna dokument bland annat. Men datorn gick inte att rädda. Så, nu sitter jag här med en språjlans ny dator! Himla trevligt. Beställde den i måndagskväll och idag kunde jag hämta ut den på "posten". Fick bli en för tidig julklapp till mig själv, eller kanske en examenspresent med tanke på att jag nästa vecka är klar med min förskollärarutbildning!

På tal om förskollärare, jag har varit på anställningsintervju också. En resurstjänst på 6 månader, alltså från januari fram till sommaren. Detta skulle för mig vara HELT PERFEKT med tanke på att jag mer än gärna har somrarna lediga vilket det här skulle kunna innebära att jag får. Eller ja, iaf nästa sommar. Är så bortskämd nu med att ha lediga somrar då jag studerat. Jag har jobbat lite under terminerna och sparat så mycket jag bara har kunnat, vilket har resulterat i att jag haft alla mina somrar helt lediga. Från juni - september i princip.

Intervjun gick bra trots att jag blev sjukt nervös när jag satt där. Men man får vara nervös på sin första intervju tycker jag. Jag visste inte vad som skulle hända eller hur anställningsintervjuer går till. Men nu är det gjort och det känns skönt!

Oj vilket långt inlägg det blev. Avslutar nu innan jag kommer på något mer att skriva om.

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar