onsdag 18 augusti 2010

Regn i massor

Det öser ner och det har öst ner hela dagen. Ganska mysigt om det inte vore för att man måste ge sig ut och cykla i allt det blöta. Regnkläderna fungerade dock precis som de skulle!

Skolan har dragit igång och därmed har jag inlett min sista termin på min förskollärarutbildning. Till jul är jag utbildad förskollärare! I och med att det är sista terminen har också examensarbetet dragit igång. Vi är i full färd med att göra en undersökning angående barns tankar om lek.

Dagarna försvinner snabbt förbi när man återigen fastnat i vardagslunken. Skola från morgon till eftermiddag och sedan en stunds fritid på eftermiddagen/kvällen. Eller ja, inte vet jag om dagarna går så mycket fortare förbi men däremot har jag inte hunnit skriva något här inne den senaste tiden men det har nog mest berott på att annat prioriterats före bloggen.

Det finns mycket jag skulle kunna skriva om men just ikväll känner jag att jag helst vill krypa ner i sängen och bara vara där under täcket och lyssna på regnet utanför, sovrumsfönstret står alltid öppet! Jag känner mig lite olustig i kväll. Eller jag bär på en olustkänsla kanske man ska säga. Vet inte vad det betyder och jag hoppas verkligen inte att något kommer att hända. Men därför vill jag bara krypa ner i sängen och gömma mig lite nu. Läsa en bok kanske.

Jag återkommer en annan dag med något mer matnyttigt så att säga!
Ha det gott allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar