torsdag 9 september 2010

Längtan



För mig har längtan alltid varit en av de största drivkrafterna. Att ha något att längta till får dig att orka, vilja och våga.

Varje morgon när jag vaknar tänker jag på allt det som ligger framför mig, samma sak på kvällen.

De få gånger jag känner mig deppig är nog de gånger då jag inte har något att längta till.

Men så kan det också vara så att jag börja fundera en massa på det här med längtan. Längtan efter något innebär ju en längtan bort från här och nu till någon annan stans. Och är det någonting jag dagligen försöker jobba med så är det att befinna mig här och nu. Detta, som ni märker, leder mig varken framåt eller bakåt.

Jag behöver något att längta efter, blir deppig de dagar då jag inte finner motivationen och jag blir yr av att befinna mig i nuet samtidigt som framtiden...

Vilka lyxproblem. Nu ska jag sluta bekymra mig och gå och sova istället. Jag har en härlig dag imorgon att se framemot!

1 kommentar:

  1. Vad bra att du har en härlig dag att se fram emot :-)

    ~Längtan~ har nog för mej, alltid varit en väldigt fridfull känsla av någon slags tålmodighet, och vetskap om, att inte längta för mycket...som om det suttit en knut där...!?

    Kramar från Eva

    SvaraRadera