tisdag 14 september 2010

Ta hand om fötterna!



Jag har aldrig tidigare haft problem med mina fötter men nu det senaste året har de strulat en hel del. Eller fötterna har väl inte strulat men mina val av skor har kanske inte varit de bästa. Jag köper ofta hyfsat billiga skor på vanliga skobutiker. Skor som i stort sett har en platt sula. Detta, tror jag, har lett till att mina fötter idag är väldigt trötta. Nu bävar jag inför att behöva ta på mig skorna på morgonen, det värker i fötterna redan efter de första stegen.

Idag tog jag därför beslut om att köpa mig ett par ordentliga skor för att kunna slänga mina andra som endast gör att jag får ont.

Det blev ett par Nike STR triax. Hur sköna som helst, och med pronationsstöd. Visste inte att jag pronerade med mina fötter, men efter att ha fått stått på en platta inne på Stadium så fick jag veta att jag visst gör det. Jag "faller" alltså in med fötterna, behöver extra stöd för hålfoten.

Vi borde tänka mer på vad vi sätter på oss på fötterna. En bra sko kan förlänga både dina fötters, dina knän och dina höfters livslängd!

Tack och Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar