söndag 6 februari 2011

Melodifestival

Då det nalkas melodifestival nalkas det också fest runtomkring i de svenska hemmen. Hemma hos oss festade vi till det med två sorters Ben & Jerry´s, Chocolate Fudge Brownie och Half Baked. MUMS!!! Gillar ni choklad och vaniljglass? Gillar ni kakdeg och kladdkaka? Om ni gör det gå då och köp Half Baked för sjutton gubbar! Godaste glassen i stan!



Så vad tyckte vi då om melodifestivalen. I ärlighetens namn är jag inget jättefan av just musiken men jag gillar ändå konceptet. Man blir glad av den glädje som finns kring detta jättejippo.



Jag var dock helt övertygad om att Marie Serneholt skulle floppa totalt som programledare, Men, tji fick jag, hon klarade ju uppgiften galant! Jag har tidigare upplevt henne som "för mycket" när hon suttit med i schlagerpaneler och liknande program, men igår var hon faktiskt riktigt duktig. Det är inte lätt att charma oss svenskar som bara väntar på att du ska göra eller säga fel, men Marie: du skötte dig Bra!

Avslutningsvis kan jag väl nämna att jag tyckte Danny dansade ok och att Jenny Silvers låt lät mest schlager i mina öron under snabbreprisen.

Nu blir det skidskytte, härliga Vinterstudion!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar