onsdag 7 juli 2010

Helgen som var



Jag och mamma var ju i Rättvik i helgen och tittade på Carola när hon uppträdde i Dalhalla. Hon sjöng Elvis och Barbara Streisand låtar. Hon drog av en hel del hits! Det var en varm kväll i Dalarna, en tropisk natt ryktades det om. Konserten var trevlig och bara att ha varit i Dalhalla kändes häftigt. Mycket trevligt ställe!


Carola i en otroligt vacker klänning!


I en glittrig silverförpackning.

Vi bodde på Bed and Breakfast i Boda, Wiborggården. En jättemysig gård! Visar i bilder nedan.


I detta hus bodde i vi i ett litet mysigt tvåbäddsrum.


Hit upp gick vi på morgonen för att äta frukost. Så mysigt!! Och färska ägg från gårdens höns fick vi. Och olika sorters yoghurt och fil med blåbär, hemmagjord mysli och mycket annat mumsigt. Vi satt ute i trädgården och åt.


Här är vårat rum, min säng som jag sov i.


Denna fina spinnrock stod utanför rummet.


Här gick man in i huset där vi bodde på övervåningen.


Vi köpte honung från gården. Alldeles ljummen var den, helt ny!


Hela gården var full av blommor, buskar och träd. Dessutom vandrade det omkring höns lite här och var. Jag kan varmt rekommendera detta ställe om det är någon som har vägarna förbi Rättvik och Boda!

Idag har jag legat på stranden och nu snart ska vi ner på stan och kika på semifinal i fotbollen!

Ha det gott allesammans!

1 kommentar:

  1. Bästa fina Johanna du är du och jag är jag, skönt!!! Tack för en trevlig kväll.....:)Lyssnar just nu på Winnerbäck......bara bäst.....Kram A

    SvaraRadera