tisdag 16 augusti 2011

Skog, svamp och gummistövlar

Skogen är nog en av de bästa platserna jag vet! I skogen är allt precis så som man vill att det ska vara. Det är tyst sånär som på fågelkvitter och knakande kvistar. Det är inbjudande och det är öppet för alla. Det finns stigar för den som behöver det och massor av orörd mark för den som vill gå på sidan av.

Idag har jag varit i skogen. Det behövde jag. Idag känns allt tusen gånger bättre. Man behöver ha riktiga deppdagar ibland, då blir allt så mycket bättre nästkommande dagar, jag menar det kan ju inte bli mycket sämre än vad det redan varit. Idag känner jag mig levande igen. Levande, inspirerad och full av tilltro till mig själv som person. Det är viktigt. Med den här känslan inom mig kan jag klara av allt! Skönt. Och imorgon väntar en ny fantastisk dag. Lunchträff och bara vara träff med fina Anna! Funderar på att kanske besöka frissan senare under eftermiddagen. Håret skulle nog må bra av det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar